Köpevillkor

Försäljning och leveransvillkor

Avtalet gäller för konsumtionsvaror och regleras, bortsett från detta avtal, genom bland annat konsumentköplagen, distans- och hemförsäljningslagen, personuppgiftslagen och e-handelslagen.

Priser

Alla våra priser redovisas inklusive moms. Om momsen ändras, förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Förutom själva produktpriset tillkommer ingen avgift för frakt för försändelsen. Vi reserverar oss för eventuella skriv- och/eller tryckfel på våra webbplatser som innebär att vi inte kan leverera enligt angiven information.

Vidare förbehåller vi oss rätten att makulera ditt köp om produkten är slutsåld. Om en vara är slutsåld kommer du att få information om det, eventuellt tillsammans med information om alternativ produkt som vi kan erbjuda istället. Du kommer få möjlighet att acceptera vårt nya erbjudande med ändringar vi anger gällande ditt köp eller makulera köpet.

Betalning

Vi debiterar inte våra kunder med varken fakturaavgift, kreditkortsavgift eller annan avgift i samband med beställning.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du en 14 dagars ångerperiod för det du köper vid så kallad ”distansförsäljning”. Detta gäller från den dag då du får den beställda produkten i din ägo. För att utöva ångerrätten måste du kontakta oss och tydligt ange att du vill utöva din ångerrätt. För att uppfylla ångerrättsfristen är det tillräckligt om du ger oss besked innan tidsfristen och varan returneras enligt beskrivning nedan. Du måste returnera varan (varorna) eller leverera den (dem) till oss utan onödig dröjsmål och senast 14 dagar efter ditt mottagande. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varan (varorna) innan tidsfristen har löpt ut. Du måste själv stå för den faktiska kostnaden för att returnera eller återlämna varan. Du är ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkten som berör på en annan hantering av varan (varorna) som är nödvändig för att fastslå dess egenskaper och funktion.

Ångerrätten gäller inte om varan (varorna) använts eller om eventuell försegling har brutits. Om du använder din ångerrätt och returnera som brev eller postpaket måste du själv stå för returkostnaden. Kontaktuppgifter om du använder din ångerrätt: HAPPYESALE AKTIEBOLAG, Stötekärrsvägen 1, 426 77 Västra Frölunda. Telefon: 070 538 83 38. E-post happyesale.ab@gmail.com.

Om du har betalt produkten återbetalar vi beloppet (priset för produkten exklusive frakt) till ditt bankkonto. När vi har fått varan i retur och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka beloppen till dig inom 14 dagar.

Leveransvillkor

Din försändelse får du i stort sett levererad direkt i din brevlåda. Om paketet mot förmodan är för stort för att levereras i brevlådan, kan du bli ombedd att hämta det på närmaste utlämningsställe. Vi eftersträvar att du ska få din försändelse inom 7 dagar efter att din beställning registrerats.

Reklamation

Om en vara är skadad eller på annat sätt felaktig, kan du antingen kräva en ny leverans, ett lägre pris eller häva köpet enligt konsumentköplagen (1990:932). Reklamationstiden är normalt 2 år efter att du fått varan. Om produkten är avsedd att hålla betydligt längre än 2 år förlängs reklamationsfristen till 5 år. För att kunna reklamera måste vi få besked inom rimlig tid efter att du upptäckt eller borde upptäckt felet. Om du önskar häva köpet eller få en ny vara, returnerar du den felaktiga varan.

Kontaktuppgifter om du har en reklamation: HAPPYESALE AKTIEBOLAG, Stötekärrsvägen 1, 426 77 Västra Frölunda. Telefon: 070 538 83 38. E-post

Ångerrätten gäller inte om varan (varorna) använts eller om eventuell försegling har brutits. Om du använder din ångerrätt och returnera som brev eller postpaket måste du själv stå för returkostnaden. Kontaktuppgifter om du använder din ångerrätt: HAPPYESALE AKTIEBOLAG, Stötekärrsvägen 1, 426 77 Västra Frölunda. Telefon: 070 538 83 38. E-post happyesale.ab@gmail.com.

Vid en eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller ditt lokala konsumentkontor för att få hjälp. (Vår målsättning är att du slipper det men vi kommer naturligtvis följa beslutet om konsumentklagomål om en tvist uppstått).

Lagdiktion

Svensk lag ska tillämpas på dessa villkor.

Uppdaterat: 5 november 2023